גיל המעבר לנשים

על גיל המעבר לנשים

גיל המעבר אצל נשים מתרחש מסביב להפסקת הווסת ותום תקופת הפוריות. במהלך גיל המעבר חלים שינויים הורמונאליים שמשפיעים לא רק על מערכת הפריון אלא גם על מערכות פיזיולוגיות נוספות בגוף, ובסבירות מוגברת ביחס לתקופה שלפני גיל המעבר, גם על המצב הנפשי.

נשים שמתמודדות עם גיל המעבר מתמודדות עם תסמינים שמשפיעים על איכות החיים, כמו למשל גלי חום, הזעה מרובה, יובש בנרתיק וירידה בחשק המיני, כאבי ראש, השמנה או נשירת שיער, ועוד.

לצד התסמינים הפיזיולוגיים שמאפיינים את גיל המעבר, ישנם היבטים רגשיים שמלווים את התהליך של תום תקופת הפוריות. נשים בתקופת גיל המעבר עשויות להתמודד גם עם דיכאון וחרדה, וכדאי לדעת שטיפול קוגניטיבי התנהגותי לשינויים במצב הרוח בתקופת גיל המעבר, עשוי להוביל להטבה משמעותית בהרגשה.

ראשית חוכמה: הרגלים שיעזרו להתמודד עם דכדוך או דיכאון

לצד ההשפעה הנוכחת של השינויים ההורמונאליים על מצב הרוח, גם הבחירות ההתנהגותיות שלנו משפיעות, ומקדמות או דוחות תחושות של דכדוך וחרדה. דווקא בתקופת גיל המעבר, ואפילו במקרים של שינויים נוספים שאת מתמודדת איתם (כמו שינויים במבנה המשפחתי, שינויים תעסוקתיים, וכדומה), חשוב לסגל שגרת חיים שמקדמת סיפוק ושמחה. הנה כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

  • חשוב להקפיד על שנת לילה טובה, לפחות שמונה שעות רצוף
  • חשוב להקפיד על שגרת חיים בריאה ועל תזונה מאוזנת ומשקל גוף תקין
  • מומלץ להוסיף פעילות גופנית סדירה של לפחות שעתיים בשבוע
  • זה הזמן להוסיף עיסוק בתחביבים לשגרה: פיסול, רכיבה על אופניים, התנדבות, ופעולות אחרות שמעשירות את החיים ומוסיפות לשביעות הרצון.
people-2562216_1280
מומלץ להוסיף פעילות גופנית סדירה של לפחות שעתיים בשבוע

יש מי שלצד שינויים התנהגותיים בוחרות להיעזר בטיפול תרופתי נוגד דיכאון ו/או חרדות בעקבות השינויים במצב הרוח בגיל המעבר.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בגיל המעבר

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) עוסק בבחינת המצב הנוכחי ויצירת דפוסי התנהגות וחשיבה חדשים שיחליפו דפוסי חשיבה שאינם משרתים איכות חיים טובה. זהו תהליך ממוקד שהוכח כיעיל במיוחד למגוון של בעיות נפשיות, ביניהן דיכאון וחרדה על רקע של גורמים שונים.

אני מזמינה אתכם לתהליך אישי, מקצועי, בסביבה בטוחה ובדיוק לפי הקצב שלכם, לשינוי דפוסים ולהתמודדות עם תסמינים נפשיים של גיל המעבר.

לפרטים נוספים – פנו אלי!

על גיל המעבר לנשים

גיל המעבר אצל נשים מתרחש מסביב להפסקת הווסת ותום תקופת הפוריות. במהלך גיל המעבר חלים שינויים הורמונאליים שמשפיעים לא רק על מערכת הפריון אלא גם על מערכות פיזיולוגיות נוספות בגוף, ובסבירות מוגברת ביחס לתקופה שלפני גיל המעבר, גם על המצב הנפשי.

נשים שמתמודדות עם גיל המעבר מתמודדות עם תסמינים שמשפיעים על איכות החיים, כמו למשל גלי חום, הזעה מרובה, יובש בנרתיק וירידה בחשק המיני, כאבי ראש, השמנה או נשירת שיער, ועוד.

לצד התסמינים הפיזיולוגיים שמאפיינים את גיל המעבר, ישנם היבטים רגשיים שמלווים את התהליך של תום תקופת הפוריות. נשים בתקופת גיל המעבר עשויות להתמודד גם עם דיכאון וחרדה, וכדאי לדעת שטיפול קוגניטיבי התנהגותי לשינויים במצב הרוח בתקופת גיל המעבר, עשוי להוביל להטבה משמעותית בהרגשה.

ראשית חוכמה: הרגלים שיעזרו להתמודד עם דכדוך או דיכאון

לצד ההשפעה הנוכחת של השינויים ההורמונאליים על מצב הרוח, גם הבחירות ההתנהגותיות שלנו משפיעות, ומקדמות או דוחות תחושות של דכדוך וחרדה. דווקא בתקופת גיל המעבר, ואפילו במקרים של שינויים נוספים שאת מתמודדת איתם (כמו שינויים במבנה המשפחתי, שינויים תעסוקתיים, וכדומה), חשוב לסגל שגרת חיים שמקדמת סיפוק ושמחה. הנה כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

  • חשוב להקפיד על שנת לילה טובה, לפחות שמונה שעות רצוף
  • חשוב להקפיד על שגרת חיים בריאה ועל תזונה מאוזנת ומשקל גוף תקין
  • מומלץ להוסיף פעילות גופנית סדירה של לפחות שעתיים בשבוע
  • זה הזמן להוסיף עיסוק בתחביבים לשגרה: פיסול, רכיבה על אופניים, התנדבות, ופעולות אחרות שמעשירות את החיים ומוסיפות לשביעות הרצון.
people-2562216_1280
מומלץ להוסיף פעילות גופנית סדירה של לפחות שעתיים בשבוע

יש מי שלצד שינויים התנהגותיים בוחרות להיעזר בטיפול תרופתי נוגד דיכאון ו/או חרדות בעקבות השינויים במצב הרוח בגיל המעבר.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) בגיל המעבר

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) עוסק בבחינת המצב הנוכחי ויצירת דפוסי התנהגות וחשיבה חדשים שיחליפו דפוסי חשיבה שאינם משרתים איכות חיים טובה. זהו תהליך ממוקד שהוכח כיעיל במיוחד למגוון של בעיות נפשיות, ביניהן דיכאון וחרדה על רקע של גורמים שונים.

אני מזמינה אתכם לתהליך אישי, מקצועי, בסביבה בטוחה ובדיוק לפי הקצב שלכם, לשינוי דפוסים ולהתמודדות עם תסמינים נפשיים של גיל המעבר.

לפרטים נוספים – פנו אלי!

דילוג לתוכן