טיפול בחרדות

טיפול בחרדות

חרדה היא "מצב חירום" שבמהלכו מערכות הגוף פועלות על מנת לאפשר לנו להגיב לסכנה. הדופק שלנו גובר, לחץ הדם עולה, אנחנו מזיעים, הנשימה הופכת למהירה, וגם מערכות נוספות בגוף מגיבות לחרדה: מערכת העיכול, מערכת החיסון ועוד.

בעולם המודרני, הפרעות חרדה הינן מההפרעות הנפשיות השכיחות ביותר, אצל מבוגרים, נוער וילדים.

תפקידה החשוב של החרדה – גיוס הגוף להתמודדות עם איומים קיומיים שבעבר בוודאי הצילה את חיינו, אך כיום המחקרים מראים כי התגוננות ותגובתיות ייתר הינן לנו לרועץ ומקשות עלינו לתפקד במיטבנו בשגרת החיים או באירועים ייחודיים (כמו במבחנים, באירועים חברתיים וכדומה).

הפרעת חרדה מלווה לעיתים קרובות בקושי משמעותי בתפקוד. החרדה "תוקפת" ומביאה לאובדן שליטה בהתמודדות עם מצבים שונים ולתגובות רגשיות מוגזמות ביחס להתרחשויות.

כיום ניתן להציע טיפולים יעילים מאד להפרעת חרדה. מסלולי טיפול רבים משלבים טיפולים התנהגותיים קוגניטיביים ורגשיים בהפרעות חרדה (עם או ללא טיפול תרופתי). מטרת הטיפולים ללמד את המטופל להעריך באופן יותר מציאותי את המצב ואת תגובתו, ולשלוט בצורה טובה יותר בתגובה למצב שנחווה כמאיים.

טיפול בחרדות
בעולם המודרני, הפרעות חרדה הינן מההפרעות הנפשיות השכיחות ביותר

טיפול בחרדות בהתאם לסוגיה הטיפולית

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הינו מהטיפולים היעילים במצבים של חרדה, והוא מסייע בתהליך ממוקד לסגל דרכים חדשות להתמודדות עם מצבי חיים שבעבר עוררו חרדה.

בתהליך שאנו עוברים יחד, אנו מתמקדים בעוצמות וביכולות של כל מטופל. ביחד נבחן את דפוסי ההתנהגות הישנים ונבדוק איך אפשר להחליף אותם בדפוסים שיתאימו יותר לסגנון שיאפשר למטופל איכות חיים טובה יותר ויכולת להתפתח ולממש את שאיפותיו. במסגרת הטיפול אנו ניישם כלים טיפוליים ייחודיים לגישה ההתנהגותית קוגניטיבית ובאמצעותם נתמודד עם הסוגיות הטיפוליות.

טיפול בחרדות לפי גישת ה CBT – הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מתאימה לטיפול במקרים של פוביות ספציפיות כמו פחד מגבהים, פחד מבעלי חיים, פחד מטיסות, וכן לטיפול בחוסר ביטחון, בחרדה חברתית, בדאגנות יתר ועוד.

פנו אלי, ובואו נצא ביחד לדרך

כשאתם מרגישים שתגובת יתר למצבים, שאינם מסכני חיים, מעיבה על איכות החיים שלכם, אתם יכולים לצאת לדרך של בחירה מחדש ולסגל לעצמכם דפוסי התנהגות יעילים יותר אשר ישפרו את איכות חייכם.

אני מציעה לכם טיפול מקצועי מיומן וקשוב, בדרך שלכם לשליטה טובה יותר ולטיפול בחרדות.

לפרטים נספים אנא צרו איתי קשר.