טיפול בחרדה חברתית

הטיפול בחרדה חברתית

מיום לידתנו אנחנו נמצאים בתוך מערכות יחסים, מקבלים משובים מהסביבה וקובעים את הדימוי העצמי שלנו, באופן חלקי לפחות, על פי מה שאנחנו שומעים על עצמנו מאחרים.

כולנו רוצים להיות נאהבים. לקבל הערכה, הכרה וקבלה, ומתמודדים בדרכים שונות עם שיפוט וביקורת, וכולנו גם מוצאים את עצמנו מידי פעם מחוץ לאזור הנוחות שלנו במערכות יחסים ובמצבים חברתיים. אבל יש מי שסובלים מקושי משמעותי להתמודד עם מפגשים חברתיים, עד כדי כך שהם נמנעים מאירועים בהשתתפות רבים או אפילו ממפגשים חברתיים אינטימיים יותר.

כשהקושי להתמודד עם אינטראקציה חברתית מעיב על איכות החיים, משפיע על הבחירות ומונע מכם לנהל חיים מלאים ושמחים, ייתכן שאתם סובלים מחרדה חברתית, וחשוב שתדעו שיש מה לעשות על מנת להתגבר על חרדה חברתית.

חרדה חברתית –הפרעה שכיחה ביותר

יש הערכות שונות בנוגע לשכיחות של חרדה חברתית באוכלוסייה, אבל כל ההערכות מדברות על מעל 10% מהאוכלוסייה, שסובלים או יסבלו מחרדה חברתית. בבסיס הפחד עומד החשש לעמוד בפני ביקורת, להתמודד עם דחייה או עם הערכה שלילית. ההפרעה מופיעה ברמות שונות של חריפות. אנשים שסובלים מחרדה חברתית יימנעו מביצוע פעולות שיש בהן, לתפישתם, סיכוי גבוה לדחייה, ביקורת או אפילו השפלה וזה עשוי לכלול דיבור בפרהסיה, השתתפות באירועים חברתיים, קיום פגישות רומנטיות, אכילה במקומות ציבוריים, ועוד.

טיפול בחרדה
מעל 10% מהאוכלוסייה, שסובלים או יסבלו מחרדה חברתית

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) נחשב לאפקטיבי במיוחד בהתמודדות עם ההפרעה, וכולל הקנית כלים יעילים להתמודד עם תופעות החרדה החברתית.

ליווי בדרך להשתחרר מהפרעת חרדה חברתית

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, במקרים של חרדה חברתית, יעזור לכם לבנות דפוסי התנהגות חדשים, שיחליפו את הדפוסים החרדתיים המנהלים את חייכם. בתהליך מוגן ובליווי מקצועי נצא לדרך של הרגלים חדשים ובריאים יותר.

לפרטים נספים, פנו אלי!

יעל הבר פסיכותרפיסטית
ניווט מהיר -
קשר והגעה -
דילוג לתוכן