טיפול התנהגותי CBT

טיפול התנהגותי CBT

טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הוא תהליך רב עוצמה המתמקד בקשר שבין הנסיבות לבין התגובות שלנו, ומבקש להציע ולבחון תגובות אחרות לאותן נסיבות, על מנת להשתחרר מדפוסי מחשבה והתנהגות מגבילים.

טיפול CBT מתמקד בעיקר בניתוח ובהתמודדות עם הבעיה המובאת לטיפול ובבחירת חלופות מסתגלות ובריאות יותר להתמודדות עמה.

הטיפול מתאים ביותר להפרעות חרדה, שבהן מופיעה תגובת חרדה בנסיבות שאינן מאיימות פיזית, אלא מקבלות פירוש מאיים אצל המטופל, וכן להפרעות כדוגמת קושי בשליטה על כעסים, הפרעות התנהגות, דפוסי הימנעות, כדוגמת הימנעות מגבהים, הימנעות ממפגש עם בעלי חיים, הימנעות מקהל רב וכן הלאה. טיפול CBT מציע, כמו כן, טיפול יעיל בפוסט טראומה ובהפרעות אובססיביות כפייתיות מסוג OCD.

טיפול בחרדות
CBT - טיפול מתאים ביותר להפרעות חרדה

למי מתאים טיפול CBT?

טיפולי CBT מתאימים במיוחד עבור מי שמתמודדים עם הפרעת חרדה, התקפי כעס, דיכאון, חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך. מהלך הטיפול, שהוא ממוקד ורב אפשרויות, יאפשר מסגרת בטוחה וקשובה לשינוי דפוסי התנהגות, על מנת להתמודד ביעילות עם קשיים רגשיים ועם הסוגיות הטיפוליות כמפורט לעיל.

הטיפול מתאים למבוגרים, לבני נוער ולילדים.

לעצור את מעגל התגובתיות

לכולנו דפוסי התנהגות שכבר לא משרתים אותנו. אלה יכולים להיות נושא שחוסם ו"תוקע" אותנו עד כדי כך כשאנחנו "יוצאים מכלינו". זה יכול להיות פחד משתק (מטיסות, מכלבים גדולים, מנאום בפני קהל וכדומה), זה יכול להיות חרדות בריאותיות, חרדות חברתיות ועוד.

המשותף לכל הדוגמאות האלה הוא תגובה רגשית בעוצמה גבוהה מן הנדרש לנסיבות היום יום שלנו, באופן שמשפיע על איכות החיים ועל התפקוד שלנו ועלול לפגוע גם בסובבים אותנו, כדוגמת בני משפחה, עמיתים לעבודה וחברים.

מטופלים חווים קשיים הבאים לידי ביטוי במתן פרשנות מוטעית, לעתים מופרזת ואף קיצונית לאירועים – תהליך טיפולי של CBT מסייע לגיבוש הבנה נכונה יותר של מצבים ובכך מאפשר למתן תגובות רגשיות שאינן מיטיבות עם המטופל. דפוסי תגובות רגשיות מסתגלים ומציאותיים יותר, מקדמים את המטופל ומסייעים בשיפור איכות חייו.

לעוד פרטים בנוגע לטיפולי CBT והתחלת תהליך – פנו אלי ואשמח לסייע!

יעל הבר פסיכותרפיסטית
ניווט מהיר -
קשר והגעה -
דילוג לתוכן