טיפול בדיכאון

על ההתמודדות עם דיכאון

כל אחד מתמודד בימים נוגים יותר עם תחושות של דכדוך. כשציפייה נכזבת, כשאתגר לא צולח (וזה קורה, לכולנו), ברגעים שבהם ניראה שהדרך מסתבכת או מאתגרת יותר ממה שצפינו, כשאנחנו מרגישים שרגעים של שלווה וסיפוק הם יותר רחוקים ממה שציפינו. ברגעים כאלה חשוב לזכור שהחיים הם גלגל, ובעוד בחלק מהזמן ההצלחות פחותות ומספקות פחות ממה שציפינו, בשלבים אחרים של החיים אנחנו חוגגים על האירועים, האפשרויות וההצלחות שלנו, ואולי אפילו רגעי חוסר סיפוק הם אלה שיוצקים חלק מהמשמעות, לרגעי הסיפוק והשמחה.

דיכאון קליני אינו הרגעים האלה של תחושת עצב. הוא נובע מפירוש מסולף של המציאות, מראיית שחורות שאינה נטועה במה שבאמת קורה, מפסימיות שנובעת לא אחת מחוסר איזון פיזיולוגי. במקרים של דיכאון, קשה לאחוז באופטימיות או לראות איך הדברים מסתדרים בסוף, ואפילו להיפך: הנטייה היא לראות איך הכל מסתבך עד כדי חוסר יכולת להתמודד.

בעוד דיכאון הוא ברוב המכריע של המקרים מצב חולף, לא פשוט להתמודד לבד עם השמיכה האפלה המכסה על התודעה של מי שסובל ממנו, וזה בדיוק הזמן להיעזר. מחקרים מוכיחים כי השילוב היעיל ביותר לטיפול בדיכאון הוא טיפול תרופתי ביחד עם טיפול רגשי.

טיפול בדיכאון
דיכאון קליני נובע מפירוש מסולף של המציאות

CBT – טיפול יעיל לתקופות של דיכאון ופסימיות

התהליך המוצע בטיפול קוגניטיבי התנהגותי יאפשר לכם לבדוק אילו התנהגויות אוטומטיות שלכם כבר לא משרתות אתכם, לאן הן מובילות אתכם ואיך אפשר להחליף אותן במחשבות והתנהגויות יעילות יותר. טיפול CBT הוכח כיעיל מאוד להתמודדות עם דיכאון, עם חרדות ועם מגוון מצבים נפשיים נוספים. התהליך הוא ממוקד, יעיל ועוצמתי, והליווי הוא אישי ומתאים בדיוק לנסיבות חייכם ברגע הזה, ומתוכנן על מנת לאפשר לכם לראות את נקודות היציאה מתחושת הדיכאון, חוסר היכולת, הפסימיות והדאגה, לראות את המציאות לאשורה ולהיאחז במה שכן עובד.

אני מציעה לכם ליווי מקצועי בתהליך CBT להתמודדות עם דיכאון. בין אם מדובר בתקופה קשה או בין אם מדובר בדיכאון קליני מאובחן, הטיפול עשוי לעזור לכם לסגל הרגלי חשיבה וניתוח של המציאות שיוכיחו את עצמם בריאים ומשמחים יותר.

לפרטים נספים אנא צרו איתי קשר.

ניווט מהיר -
קשר והגעה -
דילוג לתוכן